..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

May 9, 2011

Cikgu sebagai 'Mak Andam'..

Cikgu - cikgu kat Malaysia ni memang bukan sekadar 'mendidik' je...Jadi mak andam pun boleh ha3...tapi bukan la Mak Andam betul - betul pun...Part time je hehe...

Budak - budak pompuan year 1 kelas aku ngajar ni ada yang pakai tudung , tapi nak 'bela' (term ni la yang aku guna masa kecik - kecik dulu ;p ) tudung pun tak berapa reti...so ada la 2 orang budak ni (Najwa & Shafinaz) datang jumpa aku ,

 "Teacher, tolong 'bela' tudung saya..saya tak reti la"...



Lawak pun ada..agaknya diorang pun perasan aku asyik betulkan tudung diorang...Ye la, kadang - kadang sampai tak nampak mata...tu yang aku tolong betulkan tu..even kalau aku jumpa budak year 1 tengah jalan pun aku akan betulkan tudung diorang...kasi cun sikit heheh....Pencen nanti aku boleh kot apply jadi mak andam ....


......tadi ada budak year 1 cakap aku wangi...tapi macam bau chewing gum...ha3...

6 comments:

  1. hehehe.. anak saya pakai tudung pon selalu sememeh jerr.. bestnya kalau dapat cikgu yg baik boleh betulkan yerr..

    ReplyDelete
  2. bdk2 biasela..tp diorg ni ttp nmpk cute wpn pkai tudung sememeh..heheh tu la untungnye jd bdk2 kn mila.. ;P

    ReplyDelete
  3. betul, betul. Banyak Yati tengok budak-budak sekolah Amirul pakai tudung senget je, tapi tetap comel. Cuba kalau kita orang tua pakai tudung senget. Hehhe...

    ReplyDelete
  4. bdk2 kn..bt ape pn comel..kdg2 ms diorang nakal pn xmpai hati nak marah..sbb comel sgt ha3...

    ReplyDelete
  5. Salam Kenal Cikgu... :)

    Year 1 blom pandai bergaya.. cuba tgk dah year 5 or 6, kalau bergaya kalah teacher.. hehe... :)

    Selamat bertugas cikgu! :)

    ReplyDelete
  6. salam ukhuwah mamaDaniel....

    btl ckp mamaDaniel tu..kalau yg bdk2 lelaki yr 1 tu pkai tie pn senget2..hehe..

    tp kalau dh yr 6,mmg klh la teacher diorg..ha3..dh la semua pn tinggi2..ish3...

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...