..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

December 10, 2013

Sungai Isap | Rumah dalam sungai..

Salam,
Kembali bersiaran selepas ditenggelami air.. 

Macam ni la keadaan rumah kami pada 4 Disember 2013, lebih kurang pada 10:00 a.m. Banjir kali ni lebih teruk dari banjir yang kami alami pada 2001. 
Sekali tengok macam rumah kami ni dibina dalam sungai daaaa...kereta pun tenggelam. Nampak bumbung je. Motor toksah cakap la. Tak nampak bayang terus. 




Nenek saya cakap, orang tua - tua percaya kejadian macam ni berlaku dalam kitaran 12 tahun. Sebelum ni banjir ni berlaku tahun 2001. Selepas 12 tahun, 2013. Akan datang , mungkin 2025, Wallahualam. Rahsia ALLAH kita tak tau. Itu cuma cakap - cakap orang tua - tua.

Source : FB


Source : FB

# penat wehhh.. dah beberapa hari dok mencuci dan membersihkan tinggalan banjir..huhuhu..



:::All About Our Handmade:::

16 comments:

  1. cleaner yg tekun lah ni . sabarlah . musibah ni mmg x dpt elak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..Alhamdulillah..masih diberikan kesabaran :)

      Delete
  2. Cikgu Zira.. tak sangka umah cikgu pun kena banjir juga.. dugaan Allah.. semoga tabah menghadapinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..blh kata setiap thn kwsn ni naik air..tp slalunya x seteruk ni.. :)

      Delete
  3. sabarlah...ujian untuk kita agar lebih tabah

    ReplyDelete
  4. Laa.. teruknya banjir.. Tumpang sedih dan harap cikgu bersabor. Ada tu hikmah di sebaliknya.

    ReplyDelete
  5. إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
    Moga Allah bagi ganti yang lebih baik lepas ni...

    dah boleh balik ke rumah ke sekarang ni zira?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..blh dh..dr Jumaat lps air dh surut..biasa mmg gitu, air surut kjp je..tp nk mncuci tinggalan bnjir yg lama..hehehe

      Delete
  6. Salam, Che Mid dah ke Sg Isap hari isnin lepas, antar bantuan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..tq atas bantuan..Alhamdulillah..ramai gak insan2 prihatin yg mmbntu..tq :)

      Delete
  7. Aduhai, sabarlah Zira...teruk jugak kalau kena banjir, akak penah merasa...penat. Tapi itulah ujian Tuhan

    ReplyDelete
  8. sabar yae..ada hikmah di sebaliknya tu dan hanya Dia yang tau semuanya yang terbaik untuk hambanya

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...