..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

January 14, 2014

Tips Banjir | Selamatkan dokumen dengan Tupperware

Salam,
Hari ni sebagai seorang yang pernah mangsa banjir, saya nak kongsikan tips untuk menyelamatkan dokumen penting ketika banjir.
 
*Kepada pengumpul Tupperware :
Anda boleh menyelamatkan dokumen penting dengan menyimpannya di dalam Tupperware anda. InsyaAllah kalis air dan air pun tak dapat masuk ke dalam Tupperware. So dokumen anda tak basah.

Petua ni dikongsikan oleh sepupu saya dan sebagai seorang anak pengumpul Tupperware, saya percaya petua ni. Sebabnya semua Tupperware mak saya yang bertutup masa tenggelam dalam air memang tak masuk air. Setitik air pun tak masuk ke dalam Tupperware. Tapi pastikan Tupperware bukan TIPUware sebab TIPUware memang menakung air. Waaaa, seksa nak cuci air busuk dalam tu. Mana yang rasa teruk tu memang tak cuci dah. 'Kumpul' dalam tong sampah terus hehehe.

Ni baru sikit.Huhuhu

# Boleh cuba tapi kalau tak berkesan jangan salahkan saya tau. 


:::All About Our Handmade:::


::Abadikan kenangan::

7 comments:

  1. wahh bagus tips ni :) tak pernah terpikir pulak kan..tq

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah,.,telah terbukti...huhu

    ReplyDelete
  3. Amboi banyak nya tupperware. Betul kot kan. Tupperware mmg jarang nak tumpah

    ReplyDelete
  4. owh , yer ker ... insha Allah x de banjir .

    ReplyDelete
  5. Masalahnya, kat rumah lagi banyak tipuware dari tupperware. Hehe... Tapi memang cikgu, kalau kita rajin kumpul tupperware ni, memang kemas dan nampak organize je barang-barang kita.

    ReplyDelete
  6. Salam.. Abak follow sini,jemput follow blog Abak : lorong-cinta.blogspot.com

    In Shaa Allah...

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...